Śrutowanie elementów wielkogabarytowych

Komora śrutownicza

Oprócz już istniejącej komory śrutowniczej na malarni proszkowej, uruchomiliśmy kolejną komorę, której największym atutem jest jej pojemność oraz bezpośrednie połączenie z lakiernią mokrą. Jest to tak zwana ,,komora przelotowa”, umożliwiająca wwiezienie elementów do śrutowania z jednej strony, a wywiezienie z drugiej, bezpośrednio na lakiernię. To rozwiązanie całkowicie eliminuje możliwość narażenia wyśrutowanych elementów na czynniki atmosferyczne. Cały proces od momentu przyjęcia elementów do śrutowania, poprzez malowanie i utwardzanie farby odbywa się pod (jednym) dachem.

Kolejną istotną zaletą nowej śrutownicy jest możliwość umieszczenia w niej elementów wielkogabarytowych, o wymiarach sięgających co najmniej  4m x 16,5m x 4m (szer. x dł. x wys.). Dzięki temu przygotowanie powierzchni do nakładania powłok antykorozyjnych na elementach konstrukcyjnych, nie mieszczących się w powszechnie wykorzystywanych śrutownicach przelotowych nie stanowi dla nas żadnego problemu. Warto również zwrócić uwagę na specjalnie zaprojektowane pasy jezdne, po których do wnętrza komory można wjechać samochodem ciężarowym, dzięki czemu jesteśmy w stanie śrutować elementy o masie przekraczającej nawet kilkanaście ton.

Śrutowanie elementów wielkogabarytowych